Vše o nákupu
Pecka modelář
© PECKA MODELÁŘ s.r.o. 2011 - 2024. Všechna práva vyhrazena
Zákaznická linka 9-18 hod.: +420 774 590 258 | Potřebujete pomoci?
Cena v e-shopu s DPH: | 14 490 Kč |
Dočasně nedostupné | Doprava zdarma |
|
Poslat dotaz
na dostupnost |
Poslat dotaz
na dostupnost |
Nevíte si rady s výběrem? Nejsou Vám některé parametry jasné? Napište nám Váš dotaz a my Vás s odpovědí kontaktujeme.
Chcete dostat upozornění ve chvíli, kdy produkt bude k dispozici? Stačí vyplnit formulář a náš hlídací pes Vám dá vědět.
Na počátku 50. let dánský architekt a bývalý válečný pilot RAF Ejnar Billing vystavil vlastnoručně zhotovený model rybářského člunu ve výloze hobby obchodu patřícího jeho manželce. Potom, co se fotografie modelu objevila v jednom časopisu, pana Billinga zavalily objednávky na postavení desítek kusů stejného modelu. Protože nebylo v jeho silách takové množství zvládnout, napadlo ho, že člun nabídne jako stavebnici – první hromadně vyráběnou stavebnici s dřevěnou kostrou s kýlem, žebry a plaňkovanou obšívkou napodobující co nejvíce konstrukci skutečných lodí. Tento způsob stavby se rychle ujal a modely pana Billinga začaly dobývat svět. V roce 1958 pak vznikla rodinná firma nesoucí dodnes jméno Billing Boats.
V průběhu let se konstrukce modelů zdokonalovala a modernizovala, v 60. letech bylo zavedeno používání plastových výlisků trupů, poté nastoupily CNC stroje a již na přelomu 80. a 90. let v Billing Boats začali požívat laserové vyřezávání dílů. Dnes firmu řídí již třetí generace Billingů a plovoucí RC modely i neplovoucí stolní makety stále představují naprostou špičku v lodním modelářství. S potěšením vám nabízíme sérii stavebnic Billing Boats, z nichž můžete postavit nádherné detailně propracované neplovoucí makety a vytvořit stylový doplněk interiéru vašeho bytu se slanou vůní moře a voláním dálek...
1:100 HMS Warrior
HMS Warrior a jeho sesterská loď HMS Black Prince vznikly jako rázná odpověď na agresívní francouzský program stavby pancéřovaných válečných lodí – „ironcladů“. Na rozdíl od francouzské La Gloire, která měla železné pláty připevněné ke klasické dřevěné konstrukci, o 60% větší Warrior měl kompletní železnou kostru a obšívku z 2,5 cm plátů kujného železa. Děla, strojovnu, kotelnu a skladiště střeliva ve střední části lodi chránila „citadela“ s vrstveným pancířem tvořeným 114 mm pláty z kujného železa na 457 mm podložce z týkového dřeva.
Takový pancíř nebylo možné tehdejšími děly střílejícími masivní železné koule vůbec prorazit. Vnitřek lodi byl vodotěsnými přepážkami rozčleněn na oddíly snižující nebezpečí potopení lodi – to bylo vůbec první použití této techniky. Warrior s výtlakem 9 210 tun se tak 1. srpna 1861 stal nejsilnější válečnou lodí světa a dal jasně najevo, že Británie stále vládne mořím. Při zkouškách Warrior dokázal vyvinout rychlost 14 uzlů s parním pohonem a 13 uzlů pouze pod plachtami. Pro snížení odporu při plavbě pod plachtami bylo možné lodní šroub zvednout do zvláštní šachty a částečně zatáhnout komíny.
Výzbroj tvořila kombinace 40- a 68liberních zpředu nabíjených děl s hladkou hlavní a 110liberních děl se šroubovým závěrem s drážkovanou hlavní – celkem 40 kusů. Ze služby byl vyřazen v roku 1883, poté sloužil jako depotní loď a později jako plovoucí cisterna. V roce 1979 byl věnován Námořnímu trustu a po celkové rekonstrukci jej můžete od roku 1987 navštívit v muzeu v docích v anglickém Portsmouthu, kde stojí nedaleko od Nelsonovy HMS Victory. Warrior je určen pro pokročilé lodní stavitele; je konstruován jako neplovoucí stolní maketa.
Warrior má trup klasické dřevěné konstrukce z laserem vyřezávaných dílů s plaňkovanou obšívkou a dřevěnou palubu. Stavebnice obsahuje všechny dřevěné, plastové a kovové díly potřebné pro dokončení modelu, maketové příslušenství atd.
Tato webová stránka používá cookies
Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Podmínky pro používání internetových stránek.