ALL ABOUT PURCHASE
Great modeler
↑
© PECKA MODELÁŘ s.r.o. 2011 - 2024. All rights reserved.
Customer line 9 am - 6 pm: +420 774 590 258 | Do you need help?
Price in e-shop with VAT: | 467,66 € |
Stock
Friday 03.01. you can have it at the Nademlejnská central store Friday 03.01. it can be at your place |
|
|
Buy |
Buy |
Don't know how to choose? Are some parameters not clear to you? Write us your question and we will contact you with an answer.
Send a questionPrakticky hotová polomaketa vysokovýkonného českého větroně o rozpětí 2700 mm z téměř nezničitelného, uhlíkem vyztuženého extrudovaného pěnového polyolefinu (EPO) pro termické i svahové létání. Osazen střídavý motor C3548-750, sklopná vrtule 11×8", regulátor otáček R-50SB a 6 mikroserv. Plně mechanizované křídlo s křidélky a klapkami. Ovládaná směrovka, výškovka a otáčky motoru.
V roce 1962 Eugen Hänle založil firmu Glasflügel Segelflugzeugbau GmbH., která se brzy proslavila jako první velkosériový výrobce větroňů ze skelného laminátu. Jejich výrobky se vždy vyznačovaly inovativními řešeními – od snadné demontáže křídla a vodorovné ocasní plochy, přes systémy ovládání s klapkami a brzdami, až po praktické řešení kokpitu, které se u větroňů všeobecně používá dodnes. Po tragické smrti Eugena Hänleho při leteckém neštěstí v roce 1975 se firma dostala do potíží a v roce 1982 nakonec zanikla.
V polovině 90. let se mladá česká firma HPH (která si již získala reputaci jako výrobce modelů letadel v muzeální kvalitě) ujala výroby jednoho z posledních větroňů vytvořených v Glasflügelu – modelu 304. Do celého světa se tak ze středočeské Kutné Hory začaly rozlétat skvělé stroje: nejprve HPH 304CZ vyráběný s použitím původních forem a přípravků, později modernizovaný HPH 304C Wasp 15m třídy FAI. Poté, v roce 2006, zcela nově zkonstruovaný jednomístný HPH 304S Shark 18m třídy a v roce 2017 dvoumístný HPH 304TS Twin Shark 20m třídy. A vy si teď můžete užít létání s polomaketou tohoto nádherného větroně o rozpětí 2700 mm, jež je poháněna výkonným střídavým motorem!
Trup modelu je zhotoven z vysoce odolného pěnového EPO (extrudovaného polyolefinu) s důkladnými vnitřními uhlíkovými výztuhami. V přídi je nainstalován střídavý elektromotor C3548-750 se sklopnou vrtulí 11×8“, regulátor otáček Kavan R-50SB s výkonným BEC stabilizátorem napájení. Kryt kabiny je odnímatelný, upevňuje se pomocí čepu vpředu a magnetu vzadu. V přídi najdete dostatek prostoru pro pohonný akumulátor a přijímač. Serva směrovky a výškovky jsou uložena v kýlovce, kormidla se ovládají krátkými a přímými drátovými táhly.
Křídlo modelu z pěnového EPO je dvojdílné, přičemž obsahuje uhlíkové nosníky, jejichž vyčnívající části slouží zároveň jako spojka křídla zapadající do duralových pouzder v trupu. Poloviny křídla jsou na svém místě zajištěny plastovým šroubem. Křidélka i klapky (obojí vyztužené uhlíkovými trubkami) jsou ovládány nezávisle vždy dvěma servy s krátkými přímými drátovými táhly.
Ocasní plochy jsou z rovněž z pěnového EPO s výztuhami z uhlíkových trubek. Vodorovná ocasní plocha se upevňuje ke kýlovce pomocí dvojice šroubů pro snadnou montáž a demontáž.
Nutno dokoupit
Pro napájení budete potřebovat LiPo čtyřčlánek s kapacitou 2600–3300 mAh se zatížitelností aspoň 30C. Konkrétní typ volte tak, aby vám bez dalšího dovažování co nejlépe vycházela správná poloha těžiště.
Pro ovládání modelu vám v nouzi postačí i šestikanálová počítačová RC soupravou bez speciálních funkcí. V základním provedení jsou křidélka a klapky zapojeny pomocí Y-kabelů vždy jen do jednoho kanálu.
Ideální je samozřejmě použití aspoň sedmikanálové počítačové RC soupravy, která umožňuje nezávislé ovládání křidélek a klapek dvěma servy a jejich mixování v roli butterfly brzdy (obě křidélka se vychylují souhlasně nahoru a obě klapky dolů), což dnes umí i cenově dostupný Radiolink AT9S nebo AT10II nebo Futaba T6K či T10J. V takovém případě je nutno nahradit Y-kabely křidélek a klapek v trupu čtyřmi jednotlivými, 15–30cm prodlužovacími kabely. V návodu samozřejmě nechybí důkladná tabulka s prověřeným výchozím nastavením výchylek kormidel (včetně mixů), abyste Twin Sharka snadno připravili k letu, i když to třeba bude váš první větroň s plnou mechanizací křídla.
Obsah balení
Balení obsahuje hotový trup, křídlo a ocasní plochy z pěnového EPO s nainstalovaným motorem, vrtulí, regulátorem otáček a 6 mikroservy. Součástí balení je rovněž srozumitelný návod.
Upozornění: Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů.
Rozpětí [mm] | 2700 |
Délka [mm] | 1285 |
Hmotnost [g] | 1950–2050 |
Plocha křídla [dm2] | 45 |
Ovládané funkce | S, V, K (2), M, F (2) |
Náročnost stavby | S0, S1 |
Náročnost pilotáže | P2 |
Motor | *) C3548-750 |
Regulátor | *) Kavan R-50SB |
Vrtulové listy | *) 11×8“ |
Akumulátor | Kavan 14,8V 2700mAh 30/60C nebo FOXY G3 14,8V 2600mAh 40/80C |
Serva | *) 6× mikro |
RC souprava | Minimálně 7kanálová počítačová |
*) Součást ARF setu |
12 items
This website is using cookies
In order to improve our services, we use cookies on this website. For more information go to Terms and conditions for use of website.