ALL ABOUT PURCHASE
Great modeler
↑
© PECKA MODELÁŘ s.r.o. 2011 - 2024. All rights reserved.
Customer line 9 am - 6 pm: +420 774 590 258 | Do you need help?
Price in e-shop with VAT: | 284,68 € |
Stock
Monday 25.11. you can have it at the Nademlejnská central store Tuesday 26.11. it can be at your place |
|
|
Buy |
Buy |
Don't know how to choose? Are some parameters not clear to you? Write us your question and we will contact you with an answer.
Send a questionDetailně propracovaná neplovoucí maketa vikinské lodi z 9. století z pohřební mohyly v norském Osebergu s dřevěným plaňkovaným trupem o délce 860 mm dánské firmy Billing Boats. Stavebnice v rozsypu v měřítku 1:25 pro pokročilé stavitele.
Billing Boats
Na počátku 50. let dánský architekt a bývalý válečný pilot RAF Ejnar Billing vystavil vlastnoručně zhotovený model rybářského člunu ve výloze hobby obchodu patřícího jeho manželce. Potom, co se fotografie modelu objevila v jednom časopisu, pana Billinga zavalily objednávky na postavení desítek kusů stejného modelu. Protože nebylo v jeho silách takové množství zvládnout, napadlo ho, že člun nabídne jako stavebnici – první hromadně vyráběnou stavebnici s dřevěnou kostrou s kýlem, žebry a plaňkovanou obšívkou napodobující co nejvíce konstrukci skutečných lodí. Tento způsob stavby se rychle ujal a modely pana Billinga začaly dobývat svět. V roce 1958 pak vznikla rodinná firma nesoucí dodnes jméno Billing Boats. V průběhu let se konstrukce modelů zdokonalovala a modernizovala, v 60. letech bylo zavedeno používání plastových výlisků trupů, poté nastoupily CNC stroje a již na přelomu 80. a 90. let v Billing Boats začali požívat laserové vyřezávání dílů. Dnes firmu řídí již třetí generace Billingů a plovoucí RC modely i neplovoucí stolní makety stále představují naprostou špičku v lodním modelářství.
S potěšením vám nabízíme sérii stavebnic Billing Boats, z nichž můžete postavit nádherné detailně propracované neplovoucí makety a vytvořit stylový doplněk interiéru vašeho bytu se slanou vůní moře a voláním dálek...
Oseberg 1:25
Vykopávky vedené na počátku 20. století norským archeologem Haakonem Sheteligem a jeho švédským kolegou Gabrielem Gustafsonem v pohřební mohyle u norského Osebergu odhalily trup vikinské lodi z 9. století. Plavidlo typu „karv“ s typickou klinkerovou obšívkou se vzájemně přesazenými plaňkami bylo zhotoveno převážně z dubu; příď a záď lodi zdobily nádherné vyřezávané pásy. Loď byla posléze vyzvednuta a zrestaurována – můžete ji navštívit v Muzeu vikinské lodi v Bygdøy poblíž norského Osla. Ve stejném městě se nalézá i Muzeum Kon-Tiki se sbírkami z expedic Thora Heyrdahla, Norské námořní muzeum a Muzeum lodi Fram proslavené polárními expedicemi Fridtjofa Nansena a Roalda Amundsena – to stojí za výlet na sever!
Původní zkoumání lodi a dvojí potopení postavené repliky se zdálo prokazovat, že šlo spíše o plavidlo určené k ceremoniálnímu pohřbení významného vikinského „činovníka“ – v tomto případě zřejmě královny Åsy, pohřbené roku 834 - nikoliv o loď schopnou plavby na širém moři. Použití nejmodernějších nedestruktivních metod zkoumání, jako je laserové skenování, ale v posledním desetiletí vedlo k odhalení, že při vyzdvižení trupu lodi a následné restauraci došlo ke zkrácení trupu, čímž se stěžeň dostal do nesprávné polohy a došlo i k nežádoucí změně geometrie trupu. Na základě těchto poznatků byla postavena a v roce 2012 na vodu spuštěna nová replika. Plavební zkoušky skončily naprostým úspěchem, loď si vedla výborně i na otevřeném moři a pod plachtou dosáhla rychlosti 10 uzlů. Oseberg je určen pro pokročilé lodní stavitele; je konstruován jako neplovoucí stolní maketa.
Vlastnosti
Oseberg má trup klasické dřevěné konstrukce z laserem vyřezávaných dílů s plaňkovanou obšívkou a palubou. Stavebnice obsahuje všechny dřevěné, plastové a kovové díly potřebné pro dokončení modelu, maketové příslušenství, plachtu atd.
Technická data
Měřítko: 1:25
Délka: 860 mm
Šířka: 210 mm
Výška: 450 mm
Stavební náročnost: S3
This website is using cookies
In order to improve our services, we use cookies on this website. For more information go to Terms and conditions for use of website.